söndag 25 juni 2017

Midsommarhelgen

Torsdagen innan midsommarafton gjorde jag pastasallad som serverades med dressing och Cibattabröd.
Jag är uppe tidigt på Midsommarafton och lägger fläskfilé i marinad.
Lunch blir sill, potatis och sallad.
Vi satt ute till lunch, ja men det är i alla fall midsommar.
Där slutade bildtagningen för midsommarafton, jag glömde helt enkelt bort, men till fika blev det givetvis jordgubbar och glass. Middag grillat, potatissallad och lite smått och gott.
Vi sov ganska länge midsommardagen, några av oss var inte så pigga.
Men sedan satte vi igång och pusslade.
Jättekul 👍vi ska köpa mer sådan roliga pussel.
Finns på Adlibris.

4 kommentarer :

  1. Så kul att pussla tillsammans :) Det var länge sedan vi gjorde det, men vi spelar en gammal klassiker bland spel just nu - Bondespelet. Barnen har blivit skogsägare och skall snart köpa herrgård, själv har jag nätt och jämt lyckats köpa en bondgård eftersom jag hela tiden lyckas pricka in frostnätter så allt jag sått fryser bort :o Kul att göra något tillsammans som inte inkluderar elektronik som datorer och mobiltelefoner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bondespelet är kul, det hade vi på jobbet. Javisst är det kul att hitta på andra saker, dessa pussel är så himla kul.

      Radera
  2. Vad sugen jag blev på att pussla! Och skönt med ett pussel där inte halva bildytan består av blå himmel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa pussel har inte någon framsida man kan gå efter så det krävs en del.

      Radera