onsdag 4 oktober 2017

Bokmässan 2017

Start 06.00 på väg till Falköping.
Avgång med Västtrafik 08.07
Framme på Bokmässan efter tagit spårvagnen och fått väskan undersökt 10.10.
Jag har nog aldrig sett så mycket poliser som denna helgen men det ska vi vara väldigt glada för.
Mamma Mu och Kråkan, som jag fick en kram utav, vilket min dotter tyckte var pinsamt.
Betapedagogen har mycket kul men nu var jag här som privatperson och inte för jobbets räkning.
Den "lilla geografinörden" tittade på kartor förstås.
Jag och min nya kompis apan.
Lilla My och Mumin, var sugen på att köpa ett mumingossedjur men hejdade mig.
Akademibokhandelns Acke.
En liten översiktsbild hör till.
Emelie Schepp har fullt upp med signering men eftersom jag inte läst mer än del 1 får jag nog avvakta tills jag läst fler.
Vi checkade in på hotellet och fick höra talas om oroligheterna utanför, de sa till oss att stanna inomhus. Men så typiskt tänkte vi som bokat bord på The Green room. Tack och lov lugnade det ner sig och Liseberg öppnade igen.
Vegetarisk buffe´var inte alls fel, sötpotatisplättarna var supergoda.
Tydligen har Arnold varit här och skrivit på tavlan, eller? Men jag gillade citatet.
Efter maten gick vi på Liseberg men vi åkte inget.
Vi köpte lotter, här ser ni dottern med vinsterna, den lilla turgumman. Jag vann INGET.
Dag två, utsikt från hotellrummet.
När vi gick till frukost var det full aktivitet. Vi gick en stund efter frukosten men jag kände mig inte riktigt okej och vi tyckte vi sett det mesta, så vi bestämde ta tåget hem.
Här väntar vi på tåget. 
Summering: Bokmässan var mycket mindre än tidigare år, vilket gjorde att en dag hade räckt. Jag träffade inte heller så många kändisar eller bloggare vilket var synd.
Jag trodde inte heller att jag skulle komma hem med så många böcker som jag gjorde.😐

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar