måndag 13 november 2017

Camilla Läckberg - Super-Charlie och Skurksystern

I Super-Charlies familj är lyckan total - det senaste tillskottet, bebisen Polly, charmar alla som kommer i hennes väg. Nu är Super-Charlie inte längre minst i familjen. Men lyckan varar inte länge... Snart börjar mystiska saker att hända. Kan den till synes oskyldiga lilla Polly ha ett finger med i spelet?

Super-Charlie och skurksystern är den sjunde helt fristående boken om barnens egen superhjälte, den kaxige Super-Charlie. Deckardrottningen Camilla Läckbergs humor och träffsäkra skildring av livet i en småbarnsfamilj och illustratören Millis Sarris fartfyllda bilder fyllda av roliga detaljer gör böckerna till barnens favoriter.
Hämtat från Bonnier Carlsen

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick den som en överraskning från Bonniers, mycket trevligt.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Underbar framsida och vilka fina bilder, super layout helt enkelt.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Lättläst 

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Nej

Vad gillade du med boken?

Jag tyckte mycket om den, lite smårolig. Skulle jag få barnbarn vore det absolut en bok jag skulle läsa för dem.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Nej

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Det är lite kul att hon använder sina barn som figurer i böckerna och att göra lilla Polly till skurksystern, är riktigt roligt.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bilderna säger ju allt om miljön.

Vad var annorlunda med denna boken?

Barnbok för åldern 3-6 år är inget jag brukar läsa.

Vad kunde gjort boken bättre?

Nej, jag kommer inte på något.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, jag blev nästan sugen på att läsa en Charlie bok till.

Sammanfattning.

En underbar barnbok med härliga och roliga illustrationer som ger liv åt Camillas text.
Jag tycker författaren bjuder på sig själv genom att familjemedlemmarna ger namn åt karaktärerna. Underbart och roligt.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4+
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Super-Charlie (del 7)
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 40
Utgivningsdatum 2017-10-10
Förlag Bonnier Carlsen
Medarbetare Adolfsson, Ellen (form)
Illustratör/Fotograf Millis Sarri
Dimensioner 295 x 220 x 8 mm
Vikt 418 g
SAB Hcf
ISBN 9789163895890
Tack till Bonniers Carlsen för detta trevliga rec.ex
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar