torsdag 16 november 2017

Hett i hyllan #31

Torsdag och självklart Hett i hyllan, titta in hos Bokföring enligt Monika så får du veta vilka som är med.
Så här skriver hon;
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
Jag skäms lite över att ha denna stående i bokhyllan, signerad och allt.
Handlingen:
Adnan har just avtjänat ett straff för grovt narkotikabrott. Nu måste han skaffa stålar snabbt för att betala sina skulder. Magnus är kriminalkommissarie och balanserar på lagens gränser i sin jakt att sätta dit buset. Han är svag för kvinnor.

Amanda är nykläckt polis. Hon har valt yrket av ett väldigt personligt skäl: systerns självmord. Några är ansvariga. Och de ska få betala. Två män ligger överst på listan: en kriminell och en polis. Hon är beredd att offra allt.

Anna Karolina har jobbat som polis i Stockholm och Malmö sedan 2001. Stöld av babian är en ovanligt mogen deckardebut om gränslandet mellan rätt och fel, om sex, lögner och maktspel i polisens korridorer och den undre världen i Stockholm.

3 kommentarer :

  1. Den stod oläst länge i min hylla också, men jösses alltså, vad bra den är :)

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst och tyckte den var bra.

    SvaraRadera
  3. nu blev jag lite nyfiken. känner igen författarnamnet och titeln, men hade glömt att de hör ihop, typ

    SvaraRadera